CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, July 16, 2008

..

فى دايرة الرحلة..تدور بينا..تخلا...اه ياحبيب عمرى..وصحبتى وقمرى
دى اغنية لمحمد منير..كنت بسمعها وانا فى تانية ثانوى..اكتر حاجة عجبتنى فيها الايقاع بتاعها...كانت اغنية شجية
مش عارفة يعنى ايه شجية بس حاسة انها مفروض تتكتب هنا
ــــــ
فى اغنية تانية اسمها
mandy
هى اغنية اتغنت من كذا حد...انا سمعتها من راجل قديم..وفرقة ويسيت لايف غنتها بعد كده بس القديمة احلى
دى كلماتها

i remember all my life
raining down as cold as ice
shadows of a man
a face through a window
crying in the night
the night goes into
morning just another day
happy people pass my way
looking in their eyes
I see a memory
I never realized
how happy you made me

oh mandy
when you came and you gave without taking
but I sent you away
oh mandy
when you kissed me
and stopped me
from shaking
and I need you today

oh mandy
Im standing on the edge of time
I walked away when love was mine
caught up in a world
uphill climbing tears
are on my mind
and nothing is rhyming

oh mandy
when you came and you gave without taking
but I sent you away
oh mandy
when you kissed me and stopped me from shaking
and I need you today
oh mandy

yesterdays a dream
I faced in the morning
crying on the breeze
the pain is calling

oh mandy
when you came and you gave without taking
but I sent you away
oh mandywhen you kissed me and stopped me from shaking
and I need youuuuuuuuuuuuuuuu
ـــــ
انا بحب الاغنية دى اوى...اول مرة سمعتها كانت مسجلة...وفيها صوت صدى ..سوء تسجيل بس بصراحة عمل ايفيكت عالى اوى
كنت فوق السطح نايمة على الارض مع اختى وبتعلمنى اماكن النجوم...الدب الاكبر..وكاسيوبيّا...والنجم القطبي..
كنا فى الصيف..وكان فى هوا...ايام ماكان فى الصيف هوا
بالليل طبعا
وانا كنت لسة فى المرحلة الاعدادية..يادوب 11 او 12 سنة
ــــ
ليا ذكريات كتير بالاغانى...فى اغانى مش مميزة اوى بس بحبها جدا....ومعظم الناس ليهم اغنية عندى
فى ناس بفتكرها فى اغنية...وناس بغنى علشان افتكرها
وناس موجودة فى كل الاغانى
And I miss you - like the deserts miss the rain
تقريبا الاغنية دى..ماسمعتهاش كاملة ولا مرة
ومش عايزة اسمعها كاملة
الجزء اللى كتبته منها كفاية..وفيه كل ذكرياتى الممكنة
ــــ
فى اغنية تانية برده اسمها
If I Ever Fall In Love Again
ده الجزء اللى فاكراه كويس اوى
And if I ever
(ever fall)
In love (again)
again
I will be sure that the lady is a friend
And if I ever
(ever fall)
In love (so true)
so trueI will be sure that the lady's just like you

الاغنية دويتو..والكلمات المعادة بين القوسين بتتقال زى صدى..من الحد التانى
ـــــ
الاغنية اللى بجد بجد بحبها
اوى
وبسمعها بكل جزء فيها..كل الالات بتاعتها...وكنت حريصة ان انا ابوظ سماعة الام بي ثري علشان اسمع الموسيقي الخلفية بس فى السماعة اللى باقية
اغنية
seal
Kiss From A Rose
ودى مقتطفات من الليركس بتاعتها
You became the light on the dark side of me
..
There is so much a man can tell you,So much he can say.
You remain,My power, my pleasure, my pain,
..
Now that your rose is in bloom,A light hits the gloom
on the grave.
ـــــ
على فكرة..الاغانى دى كلها قديمة نوعا ما

نفسي حد يفتكرنى بأغنية....بجد نفسي
ويعلم على الاوقات بالاغانى...الاوقات بتاعتى فى حياته
دى حاجة انا بعملها علشان نوعا ما ذاكرتى موسيقية اكتر...فبعلم السنين بالالبومات...وبالاغانى المميزة
طبعا دلوقتى يادوب بحرص ان كل حد مميز ..احتفظ منه بأغنية
وبسيب باقى ايام السنة وباقى الاشخاص يضيعو من ذاكرتى

ـــــ
فى الاخر فى اغنية لمادوننا
بتفكرنى بأختى لما كنت بتفرج خلسة على مذكراتها
واتعلم منها
وبتفكرنى بنفسي ساعات
الاغنية اسمها
you must love me


وده الجزء اللى كان مكتوب فى المذكرات..واللى عرفته
Deep in my heart I'm concealing
Things that I'm longing to say
Scared to confess what I'm feeling
Frightened you'll slip away
you must love me



ــــــــــــــ
نكمل بعدين

1 comments:

التائب said...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
صديقتى شيما
ماأجمل كلماتك التى قراتها لكِ
ولكن هنا لحظه فراق
صديقتى دمتى بكل حب وخير
فالنفترق
صديقتى انتِ مش المقصوده بالكلمه دى
انما الكون باكمله
والله الموفق
تركت بوست اخير
اتمنى ان تذهبى لمدونتى وتقرائيه